Arkiv 2014

  • Udskriv

30 december 2014

Så er aftalen med Breum supercross på plads, vi mødes til en gang Nytårscross 10 jan 2015 kl. 9.00, kun for medlemmer af FMS, pris pr. deltager 200,- for de 5 timer vi har hallen for os selv. Der vil være suppe i løbet af dagen. Vi afvikler midt på dagen Time cross med fine pokaler i 2 klasser, en under og en over 15 år.

Kom godt ind i det nye år.

Vi ses i 2015


19 december 2014

FMS ønsker alle en gældelig Jul samt et godt Nytår

Så er det op på jernhesten igen. 26. december mødes dem der har lyst til en gang Julecykelløb, vi mødes på Højbjerg kl. 10.00 og derefter går turen til Langesø, efter en pause eller søen rundt, går turen tilbage til Højbjerg hvor det må forventes at der står en gang suppe klar, vi plejer at være færdige kl. 12.30-13.00 så dem der har travlt med at kommer hjem til julefrokost også kan nå det.

Hold øje med hjemmesiden ang. Nytårscross, klubaften og meget andet


 22 november 2014

Fra 2015 bliver der indført en arbejdsdag for medlemmer med MX licens i FMS. Grunden til dette er at FMS i 2015 skal afvikle 2 af i alt 4 løb, på Svendborgbanen. MCS og FMS skal samarbejde om disse, det betyder at arbejdsdagen kan aftjenes ved at hjælpe ved et af de 4 løb i Svendborg der bliver i 2015, Der er mange forskellige opgaver der kan hjælpes med, mere om det når kalenderen er på plads og vi ved, hvilke løb der bliver tale om. Generelt er folk flinke til at hjælpe, men for god ordens skyld skriver vi det nu ned. Når vi kommer i gang på egen bane er det muligt antallet af dage bliver hævet, men vi starter stille ud med en dag.

Til generalforsamlingen i februar vil der være lister over opgaver og mulighed for at skrive sig på.


8 november 2014

Inden længe er der igen gået et år, det betyder at Herrejulefrokosten på Højbjerg den første lørdag i december kl. 19 så småt nærmer sig. Der er enkelte krav der skal opfyldes for at deltage, man skal være mand og være fyldt 25, og på en eller anden måde have tilknytning til FMS, være aktiv, tidligere aktiv eller kende nogen som er med i vores fantastiske sport, man skal selv medbringe de, føde og drikkevare man ønsker at indtage, derudover skal der erlægges startgebyr på 25,- til kaffe, borddækning samt rengøringsmidler.

Traditionen siger at det er denne dag alle løgnehistorierne kommer frem, selvfølgelig mest om dem der ikke er der, så vil du undgå at blive samtale emne hele næste år så mød op til en flok hyggelige timer ;o)


2 november 2014

Så blev de sidste DM resultater for Enduro opdateret, kig forøvrigt forbi Enduro på dmusport.dk, her er spændende læsning.

FMS kunne heller ikke i Enduro holde fingerene fra DM medaljerne. André Larsen vinder OB 48+, Ulrik Zachariassen bliver samlet nr 2 i B og i samme klasse ender Oliver Anderson på 3 pl.


25. oktober 2014

Hej Alle.

Husk det er i aften kl 19 at årets præmie/klubfest finder sted, efter en lang sæson med mange flotte resultater er det tiden at få hygget og sagt tillykke samt uddelt vandrepokaler mm.

PS husk onsdag den 29 er sidste chance for at aflevere høringssvar til kommunen, se længere nede på siden hvordan du gør.


19. oktober 2014

Hej alle.

På onsdag den 22. oktober holder vi klubaften på Højbjerg.

Der vil blive informeret om hvilke løb der vil være i 2015 i FMS, samt mulighed for at komme med ideer til arrangemneter i 2015. Og der vil være mulighed for at stille spørgsmål omkring Kærby-mose projektet. Og så bare generel mulighed for at møde jeres klubkammerater.

Der vil være åbent fra 19.00.

 MVH Lasse Bo


13. oktober 2014

Hej Alle.

Det er muligt at afgive et høringsvar omkring Kærby-mose projektet. Så hvis du/i mener at dette projekt er det helt rigtige, og at Odense Kommune har brug for et sådant anlæg, vil vi opfodre jer til at give jeres saglige mening tilkende 

Gå ind på linket nedenfor, i højre side vil i se hvor man kommer direkte til der, hvor man sender sit svar.

http://www.odense.dk/topmenu/indflydelse%20og%20politik/hoeringer%20i%20odense/aktuelle/motorsportsanlaeg-i-kaerby-mose 

Et andet alternativ:

Alternativt kan du:
- Sende en mail til  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ." data-mce-href="mailto:<a href="mailto: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ."> This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ."> This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. . Skriv ”Motorsportsanlæg” i emnefeltet. 
- Sende dine kommentarer med posten til: Erhverv og Bæredygtighed, Postboks 740, Nørregade 36-38, 5100 Odense C 
Mrk.: Motorsportsanlæg

 God dag og hold hovedet højt, vi er på vej i den helt rigtige retning


 7. Oktober 2014

Klubfest/præmiefest i Fyensmotorsport bliver den 25. Oktober, klokken 19.00 på Højen. Jeg bestiller fadøl og sodavand, musik, kulørte lamper og pokaler. I skal blot sørge for at have mad med, kridtet danseskoene og have rent undertøj på.

Resultater ser i under Motocross.

Mvh. Lasse Bo 


 7. Oktober 2014

Kære FMS`ere!

Desværre tillod mit helbred mig ikke at deltage i borgermødet i Fraugde, men det afholdt mig ikke fra at blande mig i debatten – selvfølgelig ikke. I stedet skrev jeg en kronik til Fyens Stiftstidende, hvor jeg luftede nogle af mine meninger i sagen om Højbjerg og en ny motorbane. En halv time efter at kronikken var sendt, skrev kronikredaktøren en tak, roste artiklen, som han ovenikøbet kaldte for ”rigtigt godt skrevet”. Men, som han skrev, den er for lang til vores avis. Skær 40% væk og send den igen! At beskære den var ikke lige det jeg havde lyst til, men kære venner: Dette er så en måde man styrer debatten på – på en avis, som i forvejen bestemt ikke er noget særligt. Der er tale om manipulation og en styring af holdninger og debatter frem til noget, avisens kronikredaktør mener. Om det er god journalistik tæller altså ikke. Men døm selv, for her er min kronik!

Venlig hilsen

Villy Poulsen.

Der bør være plads 
til en motorbane.

Som jeg husker det:

En mørk efterårsaften i 1952 samledes en flok ”ældre og mørkklædte” mænd i min families lejlighed på Sdr. Boulevard i Odense. Gruppen, som jeg, den gang 12 år gammel, opfattede som gamle, selv om de vel har været sidst i 40`erne, var bestyrelsen i Fyens Motor Sport. Min da 44-årige far var med i klubbens bestyrelse, og dybt engageret i motorsporten på Fyn. Med sine omkring 1000 medlemmer, var FMS en af landets største motorklubber. 
Mine første erindringer fra sporten, og Fyens Motor Sport i særdeleshed, går tilbage til de bløde bakker bag avlsgården på Langesø, hvor en af landets mest kendte motorbaner var anlagt. I årene efter besættelsen trak det titusinder af tilskuere når motorcykelkørerne dystede på terrænbanen. I 1949 var det slut, godset skulle selv bruge sin jord. Et stort tab for motorsporten, men også for statskassen, som den gang fik op til 55 % af alle billetindtægter i såkaldt forlystelsesskat. 
Man kunne ikke have en stor motorklub uden egen bane, og der blev udfoldet stor aktivitet for at finde et nyt areal til en motorbane – allerhelst en bane til Moto Cross, idet banen i Fangel jo dækkede behovet for dirt track og speedway, sammen med Odense Atletikstadion. Valget faldt på et areal ved Højbjerg, en halv snes km. vest for centrum af Odense. Jeg husker, at de gamle mænd diskuterede ret højlydt, om det dog kunne gå at betale de 12.000 kr. der blev forlangt for arealet på ca. 6 ha. Der blev opnået enighed. Jorden blev købt.
Jorden var intet værd til landbrug. Det var sten og grus og stejle skråninger. Naboejendommen, Stridsbjerggaard skiftede i de år ejer ret ofte af samme årsag. Den helt store fordel ved arealet var, at der kunne anlægges en fantastisk motorbane med en længde på omkring 2000 meter. At det så samtidig var et naturskønt område, lige ned mod Stavisåen, blev der nok ikke lagt så stor vægt på. Men arealet blev købt og betalt, og nu forestod et enormt arbejde med at anlægge banen. Det meste af arbejdet blev lavet med mand og skovl. Der var mange villige hænder, og alle weekends, ferier og fridage, blev lagt på Højbjergbanen.
En anden arbejdsopgave var at anlægge et stisystem fra trinbrædtet ved Slukefter, nu Frederik den VI`s Kro, ned ad bakkerne ved ådalen, til en nybygget bro over Stavisåen. Hermed kunne der arrangeres særtog fra Odense direkte til Højbjergbanen, hvilket mange tusinde benyttede sig af de første år.
I eftersommeren 1953 stod Højbjergbanen så klar og de første løb blev kørt. Naturligvis med hele den danske elite til start, og senere med mange internationale topnavne. Op mod 16.000 tilskuere var der til stede ved de største løb. Samtidig kom der flere medlemmer til FMS. En overgang over 1750, hvilket gjorde Fyens Motor Sport til Danmarks største motorklub. Her var Højbjergbanen det naturlige midtpunkt. Der blev bygget et dejligt klubhus. Men i 1992 var det slut med aktiviteterne. Odense Kommune arbejdede på at flytte sergentskolen fra Sønderborg til Odense. Det krævede en skydebane i nærheden. Derfor fandt Venstre-rådmanden Lennart Larsson på, at lægge skydebanen ved siden af Højbjergbanen. 
Desværre blev sergentskolen ikke flyttet. Højbjergbanen var nedlagt, og kom ikke mere i brug 40 års aktiviteter blev stoppet så at sige med et pennestrøg. Gennem de seneste år op til lukningen, dukkede der modstand op mod banen. Den sydvendte ådal fra Slukefter, blev udlagt med store byggegrunde til bl. a. velhavende odenseanere, overlæger, advokater og andet godtfolk, og de var ikke just imponerede over at have en motorbane i deres baghave. Heller ikke selv om aktiviteterne begrænsede sig til nogle få timer om ugen. Og selv om tilflytterne vidste der var en motorbane.
I de forløbne 22 år har der så atter været udfoldet stor aktivitet – og brugt megen energi på at finde et nyt sted til en odenseansk Moto Cross bane, og lige nu tegner der sig konturerne af et anlæg i Kærby Mose ved Davinde. Løbende bliver der debatteret, og der dukker modstand op fra den lokale befolkning. Det er helt forståeligt, men mindre forståeligt, at tolerancen er så lille – eller slet ikke eksisterende. Det samme kan man sige om lokalbefolkningens evne og lyst til at sætte sig objektivt ind i problematikkerne omkring en motorbane. Vi er jo ikke en flok anarkister, som bare gør hvad vi vil, men almindelige samfundsborgere, med livsinteresse i motorsporten, dyrket under ordentlige forhold. Vi er ikke interesseret i at blive uvenner med vore medmennesker.
Vi er jo heller ikke dem der ligger økonomisk til last for samfundet. Siden stiftelsen af FMS den 24. februar 1924, har vi sat en ære i, selv at betale for vores sport. Vi ejer fortsat Højbjergbanen, men giver den hjertens gerne i bytte for at nyt sted til vore aktiviteter. Offentlige tilskud er ikke vores livret. Det er i stedet noget så enkelt, som at få et sted hvor vi kan dyrke vores sport. Og det haster.
For mig at se er det jo en politisk beslutning om vi skal have en motorbane. Det kræver politisk vilje til at Fyn skal have en Moto Cross bane. Det kræver også økonomi. 
Fyens Motor Sport og Højbjergbanen har gennem mine snart 75 år været meget vigtige holdepunkter, og med stor betydning for mit liv. Det har, foruden livets skole, også givet mig en ubetalelig uddannelse, som har bragt mig verden rundt. Som holdleder for danske Moto Cross landshold, som international dommer, ved snesevis af VM-løb i Moto Cross og Road Racing, fra USA i vest til Rusland i øst. Og senere som samler af især klassiske motorcykler, og forfatter af et halvt hundrede bøger om motorcykler. Det har været, og er fortsat, et fantastisk liv, med grobund i klub og bane. Jeg ved udmærket, at enhver ting har sin tid. Men jeg kan ikke lide tanken om, at nutidens og fremtidens unge ikke fortsat har muligheder for at dyrke motorsporten.



6 oktober 2014

Så går den vilde kondi jagt. Start i morgen den 7 okt. OBS fra i år på tirsdage fra 19.00. dog ikke næste tirsdag pga efterårsferie. Jørgen står klar i drengesalen på Sct. Hans skole som ligger på hjørnet af Skibhusvej og Egebæksvej i Odense C og medbring tøj til både inde og ude træning.

Jørgen Blacha står som vanligt for træningen og han håber på stort fremmøde.


5 oktober 2014

Så blev MX sæson 2014 kørt til ende og de sidste medaljer er fordelt, igen med FMS i front i flere klasser.

Region SYD MX 2014.

B 85 Sølv Niclas Jensen, B MX 1 Guld Jacob Thune, OB 30+ Bronze Martin Obling, OB 40+ Sølv Lars Juel Rasmussen, OB 50+ Sølv Morten Juel Rasmussen.

Lørdag sluttede OB- Mini- Dame/pige, DM og OBC- DMU CUP. Morten Juel Rasmussen kørte med Guld i OB 50+ og med sidste Weekends EVO 50+ DM er han dobbelt Dansk mester i 2014. Chris Lyholm og Danny Vostrebal som deltog i OBC/DMU CUP 2014. kunne efter en stabil sæson smykke sig med henholdsvis en samlet første og anden plads, de skal i 2015 op og dyste med de skrappe drenge i A/B klassen.

Søndag blev DM B afsluttet i Frederikshavn. Først fredag stod det klart at den udelukkelse som Jacob blev ramt af i Svebølle blev omstødt og han kunne således lade sig kåre med 450 point altså fuldt hus som Dansk mester i B MX 1. Havde DMU ikke omstødt udelukkelsen havde Jacob Kjær Nielsen, vundet DM alligevel, men det er dejligt at han fuldt fortjent har fået de point han reelt har kørt ind.

Ud over de nævnte har rigtig mange fra FMS deltaget i DM og DMU CUP og alle resultaterne kan ses på dmusport.dk/motocross/stillinger efterhånden som de bliver opdateret.


 29 september 2014

Kolding var lørdag vært ved finalerne i Classic cross DM 2014. En rigtig fin bane og godt vejr var hvad der mødte deltagerne, ikke så mange som man havde håbet, men dem der var der nød det. Pga. en sjælden maskinskade kørte jeg tidligt hjem, så det var ikke så meget jeg oplevede denne gang (skulle alligevel til Søgård for at syne bane lørdag eftermiddag) Igen i år var FMS pænt repræsenteret ved alle stævner og DM medajler blev det da også til. Morten MX-shop vandt EVO 50+ DMét. Ebbe Jørgensen fik sølv i både 66+ og i klasse A som er for de ældste motorcykler og endelig fik Mogens Jensen Bronze i 50+ classic. Ud over de nævnte har en del FMSér som sagt deltaget og her sidst på sæsonen er der dukket et par nye op, så mon ikke sæson 2015 også byder på flere gode oplevelser i Classic cross og lidt mere gyldent metal til medlemmerne.


 24/9-2014

Byrådet i Odense kommune har enstemmigt vedtaget at igangsætte den VVM process der skal endeligt belyse mulighederne for at anlægge et motorsportsanlæg i Kærby Mose.

Dette er det første store skridt på vejen til en ny bane. Det er dog ingen garanti, da selve processen netop er til for at belyse om der er nogle udfordringer ift. Lovgivningen; hensyn til naboer og miljøet.


23 september 2014

Husk FC og KM for alle maxi klasser i Svendborg onsdag den 24 mødetid 16.30


 Sølv igen!                                                                                           16/9-14

Han gjorde det igen: Jørgen Flintholm, 61 år, vandt også i år sølvmedalje i 500cc, kongeklassen, i DM i klassisk Road Race. I årets to sidste afdelinger, kørt på Jyllands Ringen, blev det til 3. pladser i begge afdelinger. Dansk mester blev svenske Lars Sandberg, som har løst licens i AMK – og derfor tæller med ved DM. Jørgen har kørt RR i en lang årrække, og har ind imellem haft tid til også at være dommer i RR-sporten. Efter nogle års pause startede han igen i 2012, og har nu foreløbig to DM sølvmedaljer. Med sine næsten 190 cm. må han bøje sig noget sammen for at komme ned bag den lille styrkåbe på raceren, men så snart det grønne lys er tændt, er der ikke problemer af nogen slags. Vi glæder os allerede til 2015.

Villy P.

j flintholm 2014

14 september 2014

Så blev sæson2014 afsluttet for Super Moto, det blev i år ikke til medajler af fineste karat, men en del andre flotte placeringer fik FMS´erne stadig kørt ind.

I A open var der tæt kamp til det sidste, sidste års mester Andy og dette års Simon Winter har hele sæsonen ligget tæt, men i sidste ende trak Simon det længste strå og vinder samlet med blot 4 point mere end Andreas. Fredsøe og Jonas bliver 6 og 7 i A open efter en sæson hvor de ”kun” deltog i enkelte afdelinger.

Brian Madsen hentede Sølv i B open uden at få point i sidste afdeling og Patrik Æbeløe endte som nr. 6 i klassen.

Freddy Jr. Mads Fredsøe kørte et par afd. i Mini Rookie og blev her nr. 4

Forfulgt af uheld endte Niklas Damgård i år med at få sølv i Mini open´. Som sidste år var der kamp i toppen, men Niklas manglede 10 point i sidste ende.

Super Moto 2014 blev kørt i samarbejde med Zenergy Racing.


 9 september 2014

Husk FC/KM for micro, mini og OB i Svendborg onsdag den 10. Mødetid kl. 16.30


24 august 2014

Reminder, hos at torsdag den 28 august er det tiden for 1 afd. af MX KM i Kolding. Mødetid 16.30


22 august 2014

 Tak til de mange fremmødte ved borgermødet i Fraugde torsdag aften, det var et imponerende syn, langt størsteparten af de ca. 700 fremmødte var mødt i hvide trøjer og det gav et kærkomment sug i maven på Steen og jeg, når vi kiggede ud over forsamlingen, vi har hele tiden troet på opbakningen, men nu har vi et synligt bevis på at folk mener det. Det er muligt at dem der ikke vil lege med os har samlet underskrifter osv, men hvor var de ?

FMS takker endnu engang for støtten.


14 august 2014

 Dette er den oprindelige tekst som Fynske medier bad os forkorte for at få det i avisen. 

Fup eller fakta?

At have en holdning til tingene er enhver mands ret. At ytre sig om ting er ligeledes enhver mands ret, men når det kommer til at ytre sig offentligt og viderebringe usandheder for egen vindings skyld, må man forvente modstand.

I sagen omkring Motorbanen i Kærby Mose har der den seneste tid været en række indslag i medierne, flere af disse har været fyldt med urigtige oplysninger. Fyens Motor Sport (FMS), ønsker ikke at piske en unødig dårlig stemning op, men når vi gang på gang bliver stillet over for urigtige og usande postulater, så må vi nødvendigvis melde os på banen.FMS forsøgte i et indslag på TV2 Fyn, at afdække nogle af de spørgsmål, der stilles. Desværre er faktaoplysninger åbenbart ikke noget, vores modstandere har tænkt sig at forholde sig til.

Senest kunne man læse i FS, at der er startet en protest, som bl.a. har til formål at inddrage de omkringliggende beboere i et stort område, bakket op af folk med politisk indflydelse samt indsamle underskrifter mod motorbanen. Et brev er privat postomdelt til disse beboere, i brevet står bl.a.;

  • Vi er imod et initiativ som tilsidesætter ethvert hensyn til natur, vandløbskvalitet og fauna i Kærby Mose.
  • Vi er imod et initiativ som åbner op for ekstrem motorlarm, støjforurening og almindelig forurening af Kærby Mose.
  • Vi er imod et initiativ som minimerer mulighed for udvikling af bosættelse og erhverv i Fraugde, Fraugde Kærby, Marslev, Nonnebo, Birkende og Langeskov, Over-Holluf, Davinde, Tarup og Davinde.

Vi er kede af at læse sådanne usande postulater, da FMS gennem hele processen har involveret sig i at tage hensyn til netop miljø, vandløbskvalitet og fauna i Kærby Mose. Der er derfor intet belæg for at sige at en motorbane vil skade naturen på nogle måde. Faktisk haren stor svensk undersøgelse fra 2013 med navnet ”Program för biologisk mångfald på motorbanor”, udarbejdet af Svemo og professor Nils Ryrholm påvist, at fauna, natur og miljø trives godt sammen med motorbaner.

FMS har igennem de seneste par år udarbejdet adskillige støjberegninger omkring området i Kærby Mose, som viser, at motorstøjen holder sig inden for lovens rammer. Bl.a. viser beregninger, at der ved fx Den Romantiske Have vil være et lydtryk på 44 Db i dagperioden, og ca. 40 Db i aftenperioden. Den lovmæssige grænseværdi er 55 Db i dagperioden og 50 Db i aftenperioden. Disse tal viser et støjniveau langt under det tilladte. Desuden er det kun to dagen om ugen, der vil blive kørt motorsport og ikke, som nævnt af Byrådspolitiker Tommy Hummelmose i FS d 8. august, hver dag. Faktisk har Odense Kommune fået lavet en støjsimulation af, hvordan det vil komme til at lyde med en motorbane hørt fra Den Romantiske Have, men da den jo ganske som forventet ikke kunne høres, grundet støjen fra motorvejen mm., har modstanderne af baneanlægget simpelthen bare ignoreret denne simulation, og forsætter ufortrødent med at hævde, at det bliver et støjhelvede.

At hævde at et motorsportsanlæg kan blokere for udviklingen i et så stort område, både erhvervsmæssigt samt for bosættelser er helt sort, og er uden nogen form for reelt indhold. Der er fastlagt støjkonsekvenszoner - dels for motorvejen samt for skydebanen og jernbanen. Vi kommer ikke til at bidrage med noget negativt i den forbindelse. Derimod kan en motorbane være med til at skabe vækst, arbejdspladser og et sprudlende ungdomsliv for beboerne i området.

Vi synes Kærby Mose er en god placering i Odense Kommune. På den ene side ligger Fyns mest trafikerede motorvej, til den anden side ligger en skydebane, og til den tredje side ligger jernbanen placeret. Miljøstyrelsen anbefaler, at man placerer sådanne aktiviteter samlet.Vi sidder med enorme dynger af materiale, der viser tal, beregninger og konklusioner, disse oplysninger har FMS haft med i kufferten hver gang, bl.a. til de møder, der har været afholdt, men modstanderne ønsker åbenbart ikke fakta på bordet, for de vil pille deres påstande fra hinanden, punkt for punkt.

Vi synes det er ærgerligt, at modstandere, presse og andre ikke vil i dialog med FMS på et sagligt/fagligt plan. FMS har til dato lagt et kæmpe stykke arbejde i at skaffe en, i 20 år, savnet løsning på ”Højbjergsagen”. En løsning som skal skaffe FMS en mulighed for at leve op til egne vedtægter, nemlig at samle og skabe sammenhold og socialt samvær for unge såvel som ældre med interesse for motorsport i Odense. Lad os sammen finde en løsning, FMS er, og har altid været klar til dialog, men vi ønsker, at det skal være på et faktabaseret plan, og derimod ikke på baggrund af usandheder, formodninger og skræmmekampagner.

Med venlig hilsen

Lars-Bo Rasmussen og Steen Fredsøe Sørensen 


 11 august 2014

 Der skal fra bestyrelsen lyde en stor tak til de mange fremmødte ved infomødet om Kærby Mose. Som aftalt kommer der flere nyheder senere.


7 august 2014

 1 afd. af MX KM køres i Kolding 28 august sammen med KMCK mødetid 16.30. Der køres 1 mini og 1 maxi heat efter træningen. 2 afd. køres som tidligere nævnt ved FC afdelingerne i Svendborg. 


8 juli 2014

 Der indkaldes til klubmøde mandag den 11 august kl. 19 i klubhuset, vi har en del vigtige ting at fortælle, så mød talstærkt op. (nærmest mødepligt)


8 juli 2014

DM for klubhold 2014

Tilmelding til DM Klubhold sendes til Lasse.

Mini holdet er på plads, Mads, Niclas og Marcus

A/B maxi skal bestå af 3 mand min. 1 mx2 rest valgfri

A/B OB skal bestå af 2 mand valgfri cykel

C OB cup skal bestå af 2 mand valgfri cykel

Skulle du have lyst, skal vi vide det senest mandag den 28 juli.


 28. juni 2014

FMS FC afd bliver ikke 27 september, men delt over to dage i Svendborg. 10. september kører micro, mini og ob. 24 september køres maxi a,b og c mødetid begge dage 16.30. på stor bane køres træning og 1 heat og på micro træning og 2 heat. efter samme princip som i Broby. 


 5. juni 2014

 Mindeord

”Posten” har gået sin sidste runde.

Henning ”Post” Pedersen som ville være blevet 70 den 2. september er ikke mere. Henning døde Pinse søndag efter kort tids sygdom. Henning vil blive husket for sit lune væsen, hans bopæl i de smukke omgivelser ved Boelsbro i Munkebo må ha´ haft indflydelse på hans evne til altid at leve i nuet. Udover sit arbejde som post i et helt liv, var motorsport og de senere år hans viv Hanne, omdrejningspunktet i et rigt liv med rejser rundt om i verden. I mange år var der nærmest monteret et kamera på den ene hånd og en pen i den anden, fra ind og udland flød en lind strøm af fotos og artikler til Motorbladet.

Jeg har kendt Henning i mere end 30 år og kun oplevet ham ”vred” en gang, han var måldommer på Højbjerg og stod klar under den gamle tællervogn for enden af tællerhusbakken, pludselig måtte Henning smide sig ned på maven for ikke at blive ramt af diverse motorcykeldele, en gal jyde havde tabt evnen til at holde sig på hjulene og hans MC går i små stykker og dele herfra flyver op under huset, jeg stod ved siden af og da Henning kommer op igen, kommer der en bister mine og et ”jeg håber du slog dig” til den uheldige kører, fem minutter efter var det glemt.

Bedømt trial var også Hennings lidenskab, jeg ved ikke hvor mange strafpoint han har uddelt, men han var kendt for at være retfærdig når der skulle klippes i kortene.

Medens Hanne og Henning var på deres sidst rejse til Sydafrika holdt FMS generalforsamling og her blev Henning udnævnt til Æresmedlem og ved det efterfølgende DMU repræsentantskabsmøde blev han således tildelt både sit Æresmedlemsskab og DMU 50 års tegn, to ting som jeg ved Henning værdsatte.


Et trofast medlem er gået bort, han vil være savnet, men aldrig glemt.


Æret være Henning ”Post” Pedersen minde.

På vegne af Fyens Motor Sport/Lars-Bo


14.juni 2014

Husk FC for A B og C maxi i Broby tirsdag den 17 mødetid 16.30


 9. juni 2014

Jeg må desværre meddele jer at Henning Post Pedersen igår søndag afgik ved døden efter kort tids sygdom.

Da oplysningerne er så nye endnu, følger mere senere.

/Lars-Bo


6. juni 2014

Tirsdag den 10 juni afvikles FC i Broby for Micro Mini og OB mødetid kl 16.30

I ønskes alle en god pinse


Ja venner, FMS er andet end trial og moto cross. Vi er nogle få som holder fast i Road Racing. Sidste år med en DM-sølvmedalje i kongeklassen, 500cc til Jørgen Flintholm på Norton Manx. I år er der allerede kørt to DM-afdelinger – ud af seks, og alt tegner endnu bedre end i fjor. Jørgen har vundet begge afdelinger, kørt på Ring Djursland. 1. juni køres yderligere to afdelinger – denne gang på Padborg Park. Har du ikke andet at lave den weekend, så duk op. Der køres både lørdag og søndag. De sidste to afdelinger køres på Jyllands Ringen 13,-14. september.

djursland 14 032

djursland 14 067


 17. maj.2014

Tak til alle hjælpere og deltagere og til MCS for det fine samarbejde ved vores St. Bededagsløb. 151 deltagere og ikke nogen skadesanmeldelser, kanon dag.


 6. mai 2014

Husk at få tilmeldt i god tid til St. Bededagsløbet, da DMU skriver der kan opstå problemer med online de sidste dage, få iøvrigt altid meldt til i god tid.

Pt mangler vi 15 dog min. 10 hjælpere for at kunne afvikle løbet.


 29 april 2014

Vi skal bruge hjælpere til St. Bededagsløbet i Svendborg den 16 maj, så hjælp klubben ved at tilmelde dig som hjælper på  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. " data-mce-href="mailto:<a href="mailto: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. "> This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. "> This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  jo flere vi er, jo mindre arbejde til den enkelte, der er morgen/middagsmad i klubhuset. Der skal bruges folk i kantine, ventezone, flagfolk mm. dem der har sagt ja behøver ikke melde sig igen.

Uden din hjælp kan vi ikke afvikle løb og det er her vi skal tjene penge til det nye anlæg, så brug en dag i klubbens favør og få nogle hyggelige timer.

OBS der er Mini. Ob. Pige. Dame. DM om lørdagen samme sted og DMA i Næstved om søndagen så der er virkelig tale om en weekend i MX sportens tegn


11 april 2014

HUSK DET ER SØNDAG DEN 13 APRIL MX FYNS CUP STARTER I SVENDBORG MØDETID KL: 8


 9 April 2014

DMU’s 100-års jubilæumsløb i Næstved

 Den 27. april afholder Næstved Motor Klub DMU’s 100-års jubilæumsløb. Det er et løb, hvor DMU's grene er involveret og inviteret. Tilmeldingsfristen er den 17. april, og det koster 50 kr. i indgang for voksne – for børn på 15 år og under er der gratis indgang. Læs mere her.

Når Næstved den 27. april afholder DMU’s 100-års jubilæumsløb, så kan du opleve en lang række forskellige grene. Der køres 1. DM-afdeling i Pitbike samt opvisningsløb i Super Enduro, Trial, Quad, Sidevogn og Motocross. Derudover er der udstillinger med Speedwaymaskiner og BMX-cykler.

Jubilæumsløbet køres på Nisseringen og er et publikumsløb. Du kan tilmelde sig via Motocross-løbskalenderen.

Du kan læse mere her: http://bit.ly/1lJGGRP

Vi glæder os til at se jer!

jubilumslb-plakat-resized


25 marts 2014.

Så er der lidt nyt i kalenderen, tilmelding til Fyns cup kan gøres online via www.bmck.dk


 DMU Repræsentantskabsmøde 2014.

 Lørdag den 1 marts var en større delegation fra FMS til Rep. Møde i Horsens. Der kommer referater fra de forskellige møder på dmusport.dk. Ved jubilæumsfesten om aftenen modtog Svend Conrad og Henning ”post” Pedersen DMUs 50 års tegn, Før festen gik i gang fik Henning overrakt sit diplom for Æres medlemskabet i FMS, da han jo ikke kunne deltage i generalforsamlingen 24. februar, det var to glade medlemmer der nu har bevis på at de har været medlem af både FMS og DMU i 50 år. Jørgen Blacha, Per Bruun-Larsen, Malta Gade, Bent Post, Villy Poulsen, Mogens MC Pedersen, Nels J Rasmussen og Flemming Hansen har tidligere fået 50 års tegnet og også i de kommende år har FMS medlemmer der runder ”hjørnet”. Hans Jørn Beck fik DMUs jubilæumsplakette for hans mangeårige tro tjeneste i Trial sporten. Lars-Bo modtog DMUs fortjent tegn i sølv for sin mangeårige indsats både for klubben og DMU. 

rep-mde-2014

rep-mde-2014

FMS Generalforsamling 2014.

En meget velbesøgt generalforsamling som sluttede med at vi sammen fejrede klubbens 90 års fødselsdag.

De forskellige beretninger og regnskabet blev alle godkendt med klapsalver og ikke mindst Fredsøe´s fyldige status på projektet i Kærby Mose var noget der blev lyttet til med anerkendende nik.

Hele vejen rundt i de forskellige grene var der som det kan ses andet sted på siden grund til højt humør, de aktive har ikke tidligere hjemkørt så mange præmier som 2013 og vi har kun talt officielle medaljer, foruden disse er der hjem kørt et utal af pokaler, og vi håber naturligvis det fortsætter i det nye år.

Nye Æresmedlemmer.

Svend Conrad for hans mange årige indsats for FMS og for motorsporten generelt. Et hav af formandsposter, udvalgsposter både i FMS, FMU og DMU er det blevet til siden han blev medlem af FMS i 1963.

Jørgen Blacha,” manden som ikke kender ordet nej”, indmeldt i FMS 1963 og danskmester i MX 1965, altid klar med råd og dåd. Gymnastiktræner, medhjælper ved løb og om lidt også med DMU klubtræner certifikat.

Henning ”Post” Pedersen indmeldt i FMS 1964, som en anden ”Ib Rene Kairo” har han holdt os opdateret med hvad der rørte sig i MX rundt omkring. Næsten fast plads for enden af tæller hus bakken på Højbjerg og ternet flagmand ved et utal af løb på heden i Jylland.

Hans Jørn Beck, sig ordet Trial i DK og de fleste siger så Hans Jørn. Licens i FMS siden 1974. Ved siden af hans plads i bestyrelsen i FMS tillige formand i Off Track kommissionen i DMU og HB medlem og stadig aktiv både i classic og morderne trial.

gf2014 3

gf2014 5

gf2014 6

gf2014 1

gf2014 4

gf2014 2


25. februar 2014.

Der skal herfra lyde en stor Tak til de godt 70 fremmødte medlemmer ved gårsdagens generalforsamling, hvor vi samtidig markerede klubbens 90 års dag. Når vi er færdige med at redigere billeder osv kommer der et fyldigt referat her på siden.

Endnu en gang Tak.

Lige som nu, var FMS før, med der hvor det sker.

 I Fyens Mortor Sports blad af 6 marts 1954 stod at læse.

 Hvad skal vi gøre?

Der er indløbet en "klage" over, at Ejvind snart i flere år har hjemført alt udsat sølvtøj ! FMS mener at måtte tilbagevise klagen, idet han af 48 udsatte 1. præmier kun har taget de 47.

Hilsen Formanden.


 15. februar 2014.

Som nævnt i nyhedsbrevet vil vi gerne vide hvor mange der kommer mandag den 24 februar kl. 18 i klubhuset, til Generalforsamling pga. indkøb af mad og drikkevare.

Husk at betale kontingent, de 450,- indsættes på reg.6865 konto 1001957. Husk navn og Id nummer (licensnr) alle har ID/licensnr. også selvom man ikke har et licenskort. Nummeret er dit reg. nummer hos DMU. Hvis du ikke kender dit nummer, så send en mail til mig, så sender jeg nummeret til dig.

ps. du skal bruge nummeret hvis du vil ind i din profil hos DMU.

Tilmelding helst pr. mail  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. " data-mce-href="mailto:<a href="mailto: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. "> This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. "> This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  eller 2323 8491 senest 20 feb.

Dagsorden.

Valg af dirigent.

Hovedformandens beretning.

Crossformandens beretning.

Micro/Asfalt formandens beretning.

Trialformandes beretning.

Aflæggelse af regnskab.

Fastsættelse af kontingent.

Behandling af indkomne forslag (indsendes senest 16-2 skriftligt til forretningsudvalget)

Valg af forretningsudvalg på valg Jesper Antonsen, modtager genvalg.

Valg af sportsudvalg på valg Steen Fredsøe Asfalt/Micro og Hans Jørn Bech Trial, modtager begge genvalg.

Eventuelt.

Håber at se så mange som muligt.

/Lars-Bo


24. januar 2014

Steen og jeg var onsdag den 22 i Cirkusbygningen for på Fyens Motor Sports vegne at modtage DMUs jubilæums specialpris. Prisen fik vi for at de vi efter at historiskudvalg i DMU har undersøg og konstateret at FMS er den ældste klub i DMU som aldrig har skiftet navn eller hjemsted, flere klubber er tæt på, men vi løber med æren og har fået et flot tinfad som i kan se til generalforsamlingen.

Der kommer et nyhedsbrev inden længe, men i kan sætte kryds ved 24 februar, generalforsamlingen bliver flyttet til kl. 18 fordi der bliver noget med mad osv. mere om dette i brevet.

/Lars-Bo


3. januar 2014

Kontingent for 2014. 450,- for hele året, kan indbetales på regnr. 6865 konto 1001957 Nordfyns Bank, Husk at fører navn på så vi kan se hvem der indbetaler, man kan også betale i Breum i morgen lørdag den 4. mellem 12 og 16 Husk dit kontingent skal være indbetalt inden du kan løse licens. Vibeke kan desværre ikke komme men jeg aflever indbetalingen til hende når jeg kommer hjem.

Der bliver som sædvanlig en egenbetaling på 200,- for træning incl. en gang suppe og der skal smides en femmer pr øl eller vand.

/Lars-Bo